NAZWA SZKOLENIA:
Szkolenie dla kadry kierowniczej – przywództwo i zarządzanie zespołami w wirtualnym środowisku
GRUPA DOCELOWA USŁUGI:
Kadra menadżerska i właścicielska/współwłaścicielska oraz osoby przewidziane do objęcia stanowiska kierowniczego w średnim przedsiębiorstwie, czyli osoby, które mają zarządzać transformacją cyfrową w przedsiębiorstwie. Osoby te powinny posiadać podstawowe kompetencje menadżerskie, chcieć poszerzyć wiedzę i umiejętności w zakresie wdrażania i zarządzania transformacją cyfrową firmy.
LICZBA GODZIN USŁUGI:
40h
RAMOWY PROGRAM USŁUGI:
Ramowy program usługi Szkolenie obejmuje 40h dydaktycznych szkolenia (5 dni po 8h dydaktycznych)
- Cyfryzacja w przedsiębiorstwie. Diagnoza i strategia cyfryzacji przedsiębiorstwa w perspektywie planu rozwoju kompetencji kadr. Przygotowanie planu rozwoju kompetencji kadr w oparciu o diagnozę i strategię cyfryzacji przedsiębiorstwa.
- Narzędzia wykorzystywane w wirtualnym środowisku. Narzędzia do zarządzania wirtualnymi i rozproszonymi zespołami – charakterystyka. Praktyczne wykorzystanie narzędzi do zarządzania wirtualnymi i rozproszonymi zespołami.
- Praca on-line zespołu pracowników. Metody doboru członków zespołu w ramach realizowania złożonych interdyscyplinarnych zespołów. Wyznaczanie celów dla zespołów interdyscyplinarnych.
- Kontrola zespołu pracowników w środowisku cyfrowym. Monitorowanie pracy zespołów interdyscyplinarnych w oparciu o wyznaczone cele i posiadane dane. Angażowanie pracowników do aktywności w ramach tworzenia celów strategicznych firmy. Sposoby motywowania interdyscyplinarnych zespołów. Angażowanie w działania mające na celu wykorzystanie potencjału pracowników i wspieranie ich w nabywaniu nowych kompetencji zgodnie z zdefiniowanymi lukami kompetencyjnymi w organizacji.
- Wprowadzanie zmian – Skuteczne komunikowanie zmiany.
- Planowanie długoterminowe i krótkoterminowe efektów zmian.
- Symulacja – postępowanie w sytuacjach rozwiązywania konfliktów w zespołach wirtualnych oraz chęci zmotywowania zespołu pracowników.
- Zakończenie szkolenia – wnioski uczestników.
GŁÓWNY CEL USŁUGI:
Cel edukacyjny
Poprzez uczestnictwo i ukończenie szkolenia osoba zostanie przygotowana do:
- umiejętnego budowania zespołu w realiach gospodarki cyfrowej,
- umiejętnego zarządzania zespołem w realiach gospodarki cyfrowej,
- nabędzie kompetencje do efektywniejszego zarządzania.
Efekty uczenia się
Wiedza:
- zna metody doboru członków zespołu w ramach założonych interdyscyplinarnych zespołów,
- charakteryzuje pojęcie i etapy budowania strategii zarządzania w obliczu transformacji cyfrowej,
- wie jak zachować ciągłość działania organizacji, wie jak zarządzać zespołami rozproszonymi,
- wie jak angażować pracowników do aktywności w ramach tworzenia nowych celów,
- wie jak motywować pracowników do zmian,
- zna narzędzia do zarządzania rozproszonymi zespołami.
Umiejętności:
- buduje strategie transformacji cyfrowej,
- diagnozuje poziom dojrzałości do zmian w obliczu transformacji cyfrowej,
- zarządza projektami wdrożeniowymi,
- angażuje się w działania mające na celu wykorzystanie potencjału swoich pracowników, wspiera ich w nabywaniu nowych kompetencji i kwalifikacji, zgodnie z identyfikowanymi lukami kompetencyjnymi,
- potrafi zdiagnozować luki kompetencyjne wśród swojego zespołu,
- wyznacza realne i mierzalne cele dla firmy i zespołu,
- potrafi egzekwować powierzone obowiązki, zadania,
- przygotowuje plany rozwoju kompetencji kadr, które wynikają z diagnozy i strategii transformacji cyfrowej przedsiębiorstwa,
- wykorzystuje narzędzia do zarządzania wirtualnymi, hybrydowymi, jak również rozproszonymi zespołami,
- skutecznie komunikuje zmiany i planowane efekty tych zmian.
Kompetencje społeczne:
- zachowuje obiektywizm,
- zachowuje postawę wzbudzającą zaufanie,
- zarządza w sposób umożlwiający osiągnięcie założonych celów,
- organizuje pracę, w zespołach rozproszonych z wykorzystaniem technologii,
- przekonuje pracowników do własnego zdania,
- komunikuje się w sposób jasny do zrozumienia,
- uwzględnia lub uzasadnia brak akceptacji propozycji pracowników,
- uwzględnia obowiązujące normy etyczne w trakcie wykonywania czynności zawodowych.
Sposób weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się
Weryfikacja nastąpi poprzez:
- test pre i post – przed i po – celem zbadania przyrostu wiedzy,
- weryfikacja nastąpi podczas zadań praktycznych wykonywanych podczas szkolenia,
- okresowe podsumowania materiału uczestnika z trenerem.