Szkolenie dla kadry kierowniczej – przywództwo i zarządzanie zespołami w wirtualnym środowisku

NAZWA SZKOLENIA:

Szkolenie dla kadry kierowniczej – przywództwo i zarządzanie zespołami w wirtualnym środowisku

GRUPA DOCELOWA USŁUGI:

Kadra menadżerska i właścicielska/współwłaścicielska oraz osoby przewidziane do objęcia stanowiska kierowniczego w średnim przedsiębiorstwie, czyli osoby, które mają zarządzać transformacją cyfrową w przedsiębiorstwie. Osoby te powinny posiadać podstawowe kompetencje menadżerskie, chcieć poszerzyć wiedzę i umiejętności w zakresie wdrażania i zarządzania transformacją cyfrową firmy.

LICZBA GODZIN USŁUGI:

40h

RAMOWY PROGRAM USŁUGI:

Ramowy program usługi Szkolenie obejmuje 40h dydaktycznych szkolenia (5 dni po 8h dydaktycznych)

  1. Cyfryzacja w przedsiębiorstwie. Diagnoza i strategia cyfryzacji przedsiębiorstwa w perspektywie planu rozwoju kompetencji kadr. Przygotowanie planu rozwoju kompetencji kadr w oparciu o diagnozę i strategię cyfryzacji przedsiębiorstwa.
  2. Narzędzia wykorzystywane w wirtualnym środowisku. Narzędzia do zarządzania wirtualnymi i rozproszonymi zespołami – charakterystyka. Praktyczne wykorzystanie narzędzi do zarządzania wirtualnymi i rozproszonymi zespołami.
  3. Praca on-line zespołu pracowników. Metody doboru członków zespołu w ramach realizowania złożonych interdyscyplinarnych zespołów. Wyznaczanie celów dla zespołów interdyscyplinarnych.
  4. Kontrola zespołu pracowników w środowisku cyfrowym. Monitorowanie pracy zespołów interdyscyplinarnych w oparciu o wyznaczone cele i posiadane dane. Angażowanie pracowników do aktywności w ramach tworzenia celów strategicznych firmy. Sposoby motywowania interdyscyplinarnych zespołów. Angażowanie w działania mające na celu wykorzystanie potencjału pracowników i wspieranie ich w nabywaniu nowych kompetencji zgodnie z zdefiniowanymi lukami kompetencyjnymi w organizacji.
  5. Wprowadzanie zmian – Skuteczne komunikowanie zmiany.
  6. Planowanie długoterminowe i krótkoterminowe efektów zmian.
  7. Symulacja – postępowanie w sytuacjach rozwiązywania konfliktów w zespołach wirtualnych oraz chęci zmotywowania zespołu pracowników.
  8. Zakończenie szkolenia – wnioski uczestników.

GŁÓWNY CEL USŁUGI:

Cel edukacyjny

Poprzez uczestnictwo i ukończenie szkolenia osoba zostanie przygotowana do:

  • umiejętnego budowania zespołu w realiach gospodarki cyfrowej,
  • umiejętnego zarządzania zespołem w realiach gospodarki cyfrowej,
  • nabędzie kompetencje do efektywniejszego zarządzania.

Efekty uczenia się

Wiedza:

  • zna metody doboru członków zespołu w ramach założonych interdyscyplinarnych zespołów,
  • charakteryzuje pojęcie i etapy budowania strategii zarządzania w obliczu transformacji cyfrowej,
  • wie jak zachować ciągłość działania organizacji, wie jak zarządzać zespołami rozproszonymi,
  • wie jak angażować pracowników do aktywności w ramach tworzenia nowych celów,
  • wie jak motywować pracowników do zmian,
  • zna narzędzia do zarządzania rozproszonymi zespołami.

Umiejętności:

  • buduje strategie transformacji cyfrowej,
  • diagnozuje poziom dojrzałości do zmian w obliczu transformacji cyfrowej,
  • zarządza projektami wdrożeniowymi,
  • angażuje się w działania mające na celu wykorzystanie potencjału swoich pracowników, wspiera ich w nabywaniu nowych kompetencji i kwalifikacji, zgodnie z identyfikowanymi lukami kompetencyjnymi,
  • potrafi zdiagnozować luki kompetencyjne wśród swojego zespołu,
  • wyznacza realne i mierzalne cele dla firmy i zespołu,
  • potrafi egzekwować powierzone obowiązki, zadania,
  • przygotowuje plany rozwoju kompetencji kadr, które wynikają z diagnozy i strategii transformacji cyfrowej przedsiębiorstwa,
  • wykorzystuje narzędzia do zarządzania wirtualnymi, hybrydowymi, jak również rozproszonymi zespołami,
  • skutecznie komunikuje zmiany i planowane efekty tych zmian.

Kompetencje społeczne:

  • zachowuje obiektywizm,
  • zachowuje postawę wzbudzającą zaufanie,
  • zarządza w sposób umożlwiający osiągnięcie założonych celów,
  • organizuje pracę, w zespołach rozproszonych z wykorzystaniem technologii,
  • przekonuje pracowników do własnego zdania,
  • komunikuje się w sposób jasny do zrozumienia,
  • uwzględnia lub uzasadnia brak akceptacji propozycji pracowników,
  • uwzględnia obowiązujące normy etyczne w trakcie wykonywania czynności zawodowych.

Sposób weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się

Weryfikacja nastąpi poprzez:

  • test pre i post – przed i po – celem zbadania przyrostu wiedzy,
  • weryfikacja nastąpi podczas zadań praktycznych wykonywanych podczas szkolenia,
  • okresowe podsumowania materiału uczestnika z trenerem.