NAZWA SZKOLENIA:
Marketing i sprzedaż w gospodarce cyfrowej
GRUPA DOCELOWA USŁUGI:
Szkolenie skierowane jest do kadry menadżerskiej i właścicieli/ współwłaścicieli oraz osób przewidzianych do objęcia stanowiska kierowniczego w mikro, małych i średnich firmach usługowych, handlowych i produkcyjnych, czyli osób, które mają zarządzać transformacją cyfrową w przedsiębiorstwie.
LICZBA GODZIN USŁUGI:
32h
RAMOWY PROGRAM USŁUGI:
- Wprowadzenie
- Nowoczesne narzędzia cyfrowe w budowaniu marketingu – przegląd, analiza, funkcjonalność
- Tworzymy komunikacje z w social media: Odbiorca (stworzymy Personę), cel (określimy), wartości marki (określimy)
- Skuteczna komunikacja z wykorzystaniem mediów społecznościowych
- Zasady działania marketing-automation
- Nowoczesny marketing cyfrowy: co to jest, jakie formy, jakie miejsca, o czym pamiętać, jak stworzyć strategię; real time marketing, mobile marketing, e-mail marketing, programmatic/RTB i inne
- Metody i narzędzia angażowania klientów w proces kreowania wartości
- Narzędzia marketingu internetowego
- Marketing i sprzedaż: Prospecting w mediach społecznościowych. Cyfrowa mowa ciała. Wskaźniki charakterystyczne dla sprzedaży w mediach społecznościowych.
- Inteligentne łańcuchy dostaw, narzędzia cyfrowe wspierające logistykę i dystrybucję.
- Relacja z Klientem.
- E-commerce – przykłady, zasady działania nowoczesnych narzędzi i rozwiązań cyfrowych.
- Strategia e-marketingu w firmie
- Wskaźniki i efekty działań marketingu internetowego
- Podsumowanie szkolenia
- Test wiedzy
GŁÓWNY CEL USŁUGI:
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do stosowania nowoczesnych narzędzi cyfrowych w budowaniu marketingu mix oraz wskaźników efektywności. Podczas szkolenia zostaną przedstawione zasady i przykłady skutecznej komunikacji z wykorzystaniem mediów społecznościowych i kampanii internetowych. Szkolenie przygotowuje do wykorzystania w sposób właściwy narzędzi marketingu internetowego oraz oceny strategii e-marketingu. Podczas szkolenia każdy uczestnik dopasowuje działania w oparciu o potrzeby klientów.
Efekty uczenia się
W wyniku opanowania treści programowych słuchacz nabędzie wiedzę i nauczy się:
- Wymieniać przykłady stosowania nowoczesnych narzędzi cyfrowych w budowaniu marketingu mix oraz wskaźniki efektywności.
- Charakteryzować zasady i przykłady skutecznej komunikacji z wykorzystaniem mediów społecznościowych i kampanii internetowych.
- Charakteryzować zasady działania marketingautomation.
- Charakteryzować pojęcia nowoczesnego marketingu cyfrowego (np. real time marketing, mobile marketing, e-mail marketing, programmatic/RTB i inne).
- Identyfikować metody i narzędzia angażowania klientów w proces kreowania wartości i personalizacji produktów/ usług (np. konfiguratory produktów online).
W wyniku opanowania treści programowych słuchacz nabędzie umiejętności i nauczy się:
- Identyfikować właściwe narzędzia marketingu internetowego do odpowiedniej sytuacji rynkowej i przyjętego modelu biznesowego.
- Oceniać strategie e-marketingu w firmie.
- Poprawnie interpretować wskaźniki i oceniać efekty działań marketingu cyfrowego.
W wyniku opanowania treści programowych słuchacz nabędzie kompetencje społeczne i nauczy się:
- Planować działania w oparciu o potrzeby klientów
- Dostrzegać różnorodność potrzeb klientów
- Komunikować w sposób łatwy do zrozumienia
- Przekonywać współpracowników i klientów do własnego zdania
- Proponować niestandardowe rozwiązania.
Sposób weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się
Test wiedzy z obszaru marketingu cyfrowego. Analiza strategii e-marketingowej i propozycje udoskonalenia wraz z ich uzasadnieniem. Zajęcia prowadzone w ramach szkolenia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie, pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.