Marketing i sprzedaż w gospodarce cyfrowej

NAZWA SZKOLENIA:

Marketing i sprzedaż w gospodarce cyfrowej

GRUPA DOCELOWA USŁUGI:

Szkolenie skierowane jest do kadry menadżerskiej i właścicieli/ współwłaścicieli oraz osób przewidzianych do objęcia stanowiska kierowniczego w mikro, małych i średnich firmach usługowych, handlowych i produkcyjnych, czyli osób, które mają zarządzać transformacją cyfrową w przedsiębiorstwie.

LICZBA GODZIN USŁUGI:

32h

RAMOWY PROGRAM USŁUGI:

  1. Wprowadzenie
  2. Nowoczesne narzędzia cyfrowe w budowaniu marketingu – przegląd, analiza, funkcjonalność
  3. Tworzymy komunikacje z w social media:  Odbiorca (stworzymy Personę), cel (określimy), wartości marki (określimy)
  4. Skuteczna komunikacja z wykorzystaniem mediów społecznościowych
  5. Zasady działania marketing-automation
  6. Nowoczesny marketing cyfrowy: co to jest, jakie formy, jakie miejsca, o czym pamiętać, jak stworzyć strategię; real time marketing, mobile marketing, e-mail marketing, programmatic/RTB i inne
  7. Metody i narzędzia angażowania klientów w proces kreowania wartości
  8. Narzędzia marketingu internetowego
  9. Marketing i sprzedaż: Prospecting w mediach społecznościowych. Cyfrowa mowa ciała. Wskaźniki charakterystyczne dla sprzedaży w mediach społecznościowych.
  10. Inteligentne łańcuchy dostaw, narzędzia cyfrowe wspierające logistykę i dystrybucję.
  11. Relacja z Klientem.
  12. E-commerce – przykłady, zasady działania nowoczesnych narzędzi i rozwiązań cyfrowych.
  13. Strategia e-marketingu w firmie
  14. Wskaźniki i efekty działań marketingu internetowego
  15. Podsumowanie szkolenia
  16. Test wiedzy

GŁÓWNY CEL USŁUGI:

Cel edukacyjny

Szkolenie przygotowuje do stosowania nowoczesnych narzędzi cyfrowych w budowaniu marketingu mix oraz wskaźników efektywności. Podczas szkolenia zostaną przedstawione zasady i przykłady skutecznej komunikacji z wykorzystaniem mediów społecznościowych i kampanii internetowych. Szkolenie przygotowuje do wykorzystania w sposób właściwy narzędzi marketingu internetowego oraz oceny strategii e-marketingu. Podczas szkolenia każdy uczestnik dopasowuje działania w oparciu o potrzeby klientów.

Efekty uczenia się

W wyniku opanowania treści programowych słuchacz nabędzie wiedzę i nauczy się:

  • Wymieniać przykłady stosowania nowoczesnych narzędzi cyfrowych w budowaniu marketingu mix oraz wskaźniki efektywności.
  • Charakteryzować zasady i przykłady skutecznej komunikacji z wykorzystaniem mediów społecznościowych i kampanii internetowych.
  • Charakteryzować zasady działania marketingautomation.
  • Charakteryzować pojęcia nowoczesnego marketingu cyfrowego (np. real time marketing, mobile marketing, e-mail marketing, programmatic/RTB i inne).
  • Identyfikować metody i narzędzia angażowania klientów w proces kreowania wartości i personalizacji produktów/ usług (np. konfiguratory produktów online).

W wyniku opanowania treści programowych słuchacz nabędzie umiejętności i nauczy się:

  • Identyfikować właściwe narzędzia marketingu internetowego do odpowiedniej sytuacji rynkowej i przyjętego modelu biznesowego.
  • Oceniać strategie e-marketingu w firmie.
  •  Poprawnie interpretować wskaźniki i oceniać efekty działań marketingu cyfrowego.

W wyniku opanowania treści programowych słuchacz nabędzie kompetencje społeczne i nauczy się:

  • Planować działania w oparciu o potrzeby klientów
  • Dostrzegać różnorodność potrzeb klientów
  • Komunikować w sposób łatwy do zrozumienia
  • Przekonywać współpracowników i klientów do własnego zdania
  • Proponować niestandardowe rozwiązania.

Sposób weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się

Test wiedzy z obszaru marketingu cyfrowego. Analiza strategii e-marketingowej i propozycje udoskonalenia wraz z ich uzasadnieniem. Zajęcia prowadzone w ramach szkolenia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie, pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.