NAZWA SZKOLENIA:
Kompetencje dla menadżerów – zarządzanie procesami biznesowymi oraz zarządzanie zmianą
GRUPA DOCELOWA USŁUGI:
Szkolenie przewidzenie jest dla osób zajmujących stanowiska kierownicze lub menadżerskie, które nadzorują i koordynują procesy w przedsiębiorstwie. Szkolenie przeznaczone również dla osób przewidzianych do pełnienia funkcji kierowniczej/menadżerskiej.
LICZBA GODZIN USŁUGI:
40h
RAMOWY PROGRAM USŁUGI:
Szkolenie obejmuje 40 godzin dydaktycznych (przerwy wliczone w czas szkolenia)
Każdy dzień 8 godzin, szkolenie trwać będzie 5 dni
Moduł I adaptacyjne zarządzanie zmianą
- Etapy wprowadzania zmian (poziom indywidualny, zespołowy, organizacyjny)
- Postawy pracowników i liderów wobec zmian
- Modele i mechanizmy wprowadzania zmian
- Adaptacyjny model zarządzania zmianą
- Zarządzanie strategiczne podczas wprowadzania zmian
Moduł II. Psychologia zmiany w kontekście zarządzania organizacją
- Radzenie sobie z oporem wobec zmian
- Metody motywacji i budowania pozytywnego nastawienia do zmian
- Efektywne przystosowanie się do zmieniającego się otoczenia
- Istota zmiany perspektywy w procesie adaptacji do zmian
Moduł III.
- Identyfikacja procesów kluczowych
- Procesy biznesowe a projekty – definicje i różnice.
- Różne typy mierników.
- Uwarunkowania organizacyjne zarządzania procesami.
Moduł IV. Wdrażanie systemu zarządzania procesami biznesowymi
- Od czego zacząć wdrażanie systemu zarządzania procesami biznesowymi?
- Co zarządzanie procesami zmieni w naszej organizacji?
- Kluczowe role, uprawnienia i odpowiedzialności.
- Struktura organizacyjna a zarządzanie procesami – problemy i potencjalne konflikty.
- Jak zarządzać projektami w organizacji zarządzającej procesami?
GŁÓWNY CEL USŁUGI:
Cel edukacyjny
Podniesienie kompetencji menażerskich. Zarządzanie transformacją cyfrową to
zarządzanie zmianą w warunkach ogólnej niepewności i dynamicznie zmieniającego się
otoczenia biznesowego, dlatego kluczową umiejętnością menadżerów staje się umiejętność podejmowania nowych wyzwań i zadań oraz elastyczność i szybkość podejmowania decyzji.
Uczestnik poprzez poznanie technik zarządzania zmianą nabędzie kompetencje z grupy
zarządzania transformacją cyfrową w obszarze organizacji.
Efekty uczenia się
Poprzez udział w szkoleniu z zakresu zarządzania zmianą uczestnik nabędzie poniższe efekty uczenia się (w języku efektów uczenia się, zna wie, potrafi itp.):
Uczestnik nabędzie wiedzę z zakresu (zna/wie):
- Charakteryzuje zasady i narzędzia zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie.
- Jak pracownicy reagują na zmianę.
- Identyfikuje znaczenie i rolę zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie.
- Rozpoznaje główne przyczyny i niepowodzenia w zarządzaniu zmianą.
- Zasady i etapy wprowadzenia transformacji.
- Badanie zaangażowania pracowników w proces transformacji cyfrowej.
- Jak badać potrzeby i oczekiwania pracowników.
- Stwarzania warunków do zmiany.
- Komunikować się w zespole.
- Jak radzić sobie ze stresem.
Uczestnik nabędzie umiejętności z zakresu (potrafi):
- Ocenia i diagnozuje gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian.
- Inicjuje zmiany i jest liderem ich wprowadzania w przedsiębiorstwie.
- Definiuje i wyjaśnia kierunki i skutki planowanych zmian zgodnie ze strategią transformacji cyfrowej.
- Zarządza efektywnością procesu zmian, uwzględnia stronę kosztów i korzyści.
- Identyfikuje źródła oporu wobec zmian i stosuje techniki ich ograniczania.
- Komunikować się z pracownikami.
- Rozwiązywać konflikty lub ich unikać.
- Dostrzegać oczekiwania i potrzeby pracowników.
- Badać zaangażowanie pracowników w proces transformacji cyfrowej.
- Radzić sobie ze stresem.
Sposób weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się:
Obserwacja, egzamin końcowy, pre/post testy.