Kompetencje dla menadżerów – zarządzanie procesami biznesowymi oraz zarządzanie zmianą

NAZWA SZKOLENIA:

Kompetencje dla menadżerów – zarządzanie procesami biznesowymi oraz zarządzanie zmianą

GRUPA DOCELOWA USŁUGI:

Szkolenie przewidzenie jest dla osób zajmujących stanowiska kierownicze lub menadżerskie, które nadzorują i koordynują procesy w przedsiębiorstwie. Szkolenie przeznaczone również dla osób przewidzianych do pełnienia funkcji kierowniczej/menadżerskiej.

LICZBA GODZIN USŁUGI:

40h

RAMOWY PROGRAM USŁUGI:

Szkolenie obejmuje 40 godzin dydaktycznych (przerwy wliczone w czas szkolenia)

Każdy dzień 8 godzin, szkolenie trwać będzie 5 dni

Moduł I adaptacyjne zarządzanie zmianą

  1. Etapy wprowadzania zmian (poziom indywidualny, zespołowy, organizacyjny)
  2. Postawy pracowników i liderów wobec zmian
  3. Modele i mechanizmy wprowadzania zmian
  4. Adaptacyjny model zarządzania zmianą
  5. Zarządzanie strategiczne podczas wprowadzania zmian

Moduł II. Psychologia zmiany w kontekście zarządzania organizacją

  1. Radzenie sobie z oporem wobec zmian
  2. Metody motywacji i budowania pozytywnego nastawienia do zmian
  3. Efektywne przystosowanie się do zmieniającego się otoczenia
  4. Istota zmiany perspektywy w procesie adaptacji do zmian

Moduł III.

  1. Identyfikacja procesów kluczowych
  2. Procesy biznesowe a projekty – definicje i różnice.
  3. Różne typy mierników.
  4. Uwarunkowania organizacyjne zarządzania procesami.

Moduł IV. Wdrażanie systemu zarządzania procesami biznesowymi

  1. Od czego zacząć wdrażanie systemu zarządzania procesami biznesowymi?
  2. Co zarządzanie procesami zmieni w naszej organizacji?
  3. Kluczowe role, uprawnienia i odpowiedzialności.
  4. Struktura organizacyjna a zarządzanie procesami – problemy i potencjalne konflikty.
  5. Jak zarządzać projektami w organizacji zarządzającej procesami?

 

GŁÓWNY CEL USŁUGI:

Cel edukacyjny

Podniesienie kompetencji menażerskich. Zarządzanie transformacją cyfrową to
zarządzanie zmianą w warunkach ogólnej niepewności i dynamicznie zmieniającego się
otoczenia biznesowego, dlatego kluczową umiejętnością menadżerów staje się umiejętność podejmowania nowych wyzwań i zadań oraz elastyczność i szybkość podejmowania decyzji.
Uczestnik poprzez poznanie technik zarządzania zmianą nabędzie kompetencje z grupy
zarządzania transformacją cyfrową w obszarze organizacji.

Efekty uczenia się

Poprzez udział w szkoleniu z zakresu zarządzania zmianą uczestnik nabędzie poniższe efekty uczenia się (w języku efektów uczenia się, zna wie, potrafi itp.):

Uczestnik nabędzie wiedzę z zakresu (zna/wie):

  • Charakteryzuje zasady i narzędzia zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie.
  • Jak pracownicy reagują na zmianę.
  • Identyfikuje znaczenie i rolę zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie.
  • Rozpoznaje główne przyczyny i niepowodzenia w zarządzaniu zmianą.
  • Zasady i etapy wprowadzenia transformacji.
  • Badanie zaangażowania pracowników w proces transformacji cyfrowej.
  • Jak badać potrzeby i oczekiwania pracowników.
  • Stwarzania warunków do zmiany.
  • Komunikować się w zespole.
  • Jak radzić sobie ze stresem.

Uczestnik nabędzie umiejętności z zakresu (potrafi):

  • Ocenia i diagnozuje gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian.
  • Inicjuje zmiany i jest liderem ich wprowadzania w przedsiębiorstwie.
  • Definiuje i wyjaśnia kierunki i skutki planowanych zmian zgodnie ze strategią transformacji cyfrowej.
  • Zarządza efektywnością procesu zmian, uwzględnia stronę kosztów i korzyści.
  • Identyfikuje źródła oporu wobec zmian i stosuje techniki ich ograniczania.
  • Komunikować się z pracownikami.
  • Rozwiązywać konflikty lub ich unikać.
  • Dostrzegać oczekiwania i potrzeby pracowników.
  • Badać zaangażowanie pracowników w proces transformacji cyfrowej.
  • Radzić sobie ze stresem.

Sposób weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się:

Obserwacja, egzamin końcowy, pre/post testy.